2016. szeptember 6., kedd

Chia-pudingos almás pohárdesszert



Nagyon régóta szerettem volna kipróbálni a chia magot, mert szinte már mindenhol ezt látni. Láttam benne a potenciát, de azt gondoltam, hogy biztos nem fog majd tetszeni, elég undi trutyis nyálkás izé lesz belőle, és még a párom se fogja szeretni. Ha én magamba is tuszkolom valahogy, ő biztos, hogy nem fogja.
Végül is nagyon tetszik (még a párom is szívesen majszolgatta). Az állaga igaz, hogy kicsit fura, de nincs vele problémám, és mivel a magoknak önmagukban nincs íze, nagyon jól variálható, mindenfélét ki lehet hozni belőle. Én most egy almás szószos akármit készítettem hozzá, mert nem szerettem volna csak sima friss gyümölccsel enni, és ez jutott eszembe először. Ez a mekis almás táska tölteléke, ami már szintén foglalkoztat egy ideje.

Hozzávalók két személyre:

A chia magos részhez:
  • 125 ml tejszín
  • 125 ml víz
  • 2,5 ek chia mag (25 g)
  • 15 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő (60 g cukornak felel meg)
  • 1,5 ek mascarpone
  • vanília aroma
Az almás részhez:
  • 250 g alma apróra kockázva (17,5 g CH)
  • 2 ek citromlé
  • kevés citromhéj
  • 100 ml víz
  • 2 tk négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 1 ek főzős vaníliás pudingpor (10 g - 8,5 g CH)
  • fahéj

A chia magot elkeverjük a vízben és a tejszínben, és egy éjszakát állni hagyjuk a hűtőben, hogy megdagadjon. (Kipróbáltam úgy is, hogy tűzhelyen majdnem forróra melegítettem. Kb. 10-15 perc alatt teljesen megdagadt.)
Következő nap először elkészítjük az almás részt. Az almát egy kisebb fazékba tesszük, felöntjük a vízzel és főzni kezdjük. Hozzáadjuk a citrom levét és héját, az édesítőt és a fahéjat. Pár perc alatt az alma megpuhul és már majdnem elkezd forrni is. Ekkor adjuk hozzá a pudingport (vigyázzunk, hogy ne csomósodjon be), majd rövid főzés után vegyük le a tűzről.
A chia maghoz adjuk hozzá a krémsajtot (kicsit sűrűbb lesz az állaga), az édesítőt és a vaníliát.
Az egészet rétegezzük két pohárba. Először a chia-pudinggal töltsük félig mindkét poharat, aztán az alma felét osszuk el egyenlően a két pohár között, majd újra jöhet a puding és végül az alma.

Úgy is nagyon finom, ha az alma még langyos, és úgy is, ha az egészet pihentetjük egy kicsit a hűtőben.
Így elkészítve a receptet egy pohár desszertben 23 g CH van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...