2014. december 20., szombat

Keksz bomba (kókuszgolyó)



Nálunk keksz bombának hívják és nagyon szeretjük! Amikor kicsik voltunk, Karácsonyra mindig a raffaello golyóval egyszerre csináltuk Anyával és az Öcsémmel. Hempergettük a kókuszreszelékben, jó ragacsosak voltunk, és egyet-egyet megettünk. Nagyon élveztük. Aztán persze hasfájásig ettük, vagy amíg el nem fogyott. Mindenki nagyon szerette.
Egyedül eddig csak egyszer csináltam, nagyon fura volt - most is az -, mert közös programnak szoktam meg, amiből nagyon kevés volt. És a keksz bomba is kevés lett, akkor jöttem rá, hogy mindig legalább kétszeres adagot csináltunk. :)
Most reformosítottam először (ezért csak fél adag lett), évfordulós finomságnak szántam, mert a Párom nagyon szereti. Időről időre felemlegeti, és mivel ők teljesen máshogy készítik, szerettem volna megmutatni, hogy nálunk otthon milyen. Ízlik neki. :)

Hozzávalók kb. 24 db-hoz:
  • 300 g darált háztartási keksz (148,35 g CH)
  • 100 g dió
  • 90 g xilit (54 g CH)
  • 50 g cukornak megfelelő folyékony édesítőszer
  • 20 g holland kakópor (2,5 g CH)
  • 80 g házi sárgabarack lekvár (9,6 g CH)
  • 60 ml tejszín
  • 3-4 ek kókuszolaj
  • 2 tk rumaroma
  • 90 g magozott meggy (11,7 g CH)
  • kókuszreszelék a hempergetéshez

A háztartási kekszet magunk is elkészíthetjük, akár több hétig is eláll (a recept a blogon).

A diót és a xilitet kisebb adagokban kávédarálóban porrá őröljük. Így darált dió és porcukor keverékét kapjuk. Ezt jól összedolgozzuk a többi hozzávalóval, a massza állagát a kókuszolaj és a tejszín mennyiségével szabályozhatjuk.
Kisebb darabokat tépünk belőle. A tenyerünkön ellapítjuk, egy szem meggyet ültetünk a közepére és kis golyókká formázzuk, majd jól meghempergetjük a kókuszreszelékben.
Min. egy órát pihentessük a hűtőben fogyasztás előtt. Ha vendégeket várunk, előző nap is elkészíthetjük.



A recept így összesen 226,15 g szénhidrátot tartalmaz.
Nekem 24 kis golyóm lett, így egy darabban kb. 9,42 g CH. van. Tisztában vagyok vele, hogy senki nem csinál majd pont ugyanakkora és így ugyanannyi golyót mint én, de azért ez mégis valamennyire irányadó lehet. (A 24 szem meggy súlyát is külön lemértem.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...