2014. november 28., péntek

Mézeskalács linzer



Emlékezhettek rá, nemrég írtam, hogy megpróbálkoztam a mézeskaláccsal, de nem lett az igazi. Most inkább úgy döntöttem, hogy pihentetem egy kicsit az "igazit", helyette pedig inkább valami kekszféleségbe csempészem bele a karácsonyi ízvilágot. Akkor az állaggal volt a probléma, az íz már majdnem tökéletes volt. Most mindkettőn változtattam, és egy nagyon aranyos kis mézeskalács ízvilágú linzer lett a végeredmény, a nemrég szerzett sütikiszúróimat is kipróbálhattam. :)

Hozzávalók:
  • 125 g zabpehely liszt (85,125 g CH)
  • 100 g tk. tönkölybúza liszt (63,9 g CH)
  • 50 g dió
  • 125 g hideg margarin
  • 60 g xilit (36 g CH)
  • 2 ek mézpótló (40 g - 28,8 g CH)
  • 1 tojás
  • 1 ek mézeskalács fűszerkeverék / fahéj, szerecsendió és gyömbér keveréke
  • 1 cs só
A diót és a xilitet porrá őröljük. A liszteket elmorzsoljuk a hideg margarinnal. Hozzáadjuk a többi hozzávalót és gyors mozdulatokkal tésztává gyúrjuk, majd minimum fél óráig a hűtőben pihentetjük.
Ezután egyszerre mindig csak egy kis darab tésztával dolgozzunk. Lisztezett deszkán nyújtsuk kb. 2-3 mm vastagságúra, és szaggassuk ki, majd 180 fokra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt süssük készre a kis linzereinket.

Akár az ünnepi asztal dísze is lehet!

A linzer így elkészítve 100 grammjában 42,25 g CH-t tartalmaz.

Ötlet innen: nosalty.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...