2013. november 24., vasárnap

Klasszikus túrós kuglóf egy kis csavarral



Már ez a recept is "lappangott" egy ideje, amikor pénteken egyszerre csak kitaláltam, hogy most meg kell sütnöm. Érdekes, hogy mindig mennyit gyűjtögetek, tervezgetek, aztán általában mégis egy hirtelen ötlettől vezérelve sütök meg valamit.
Miért a kis csavar? Nagyon sok helyen találkoztam ezzel a recepttel, először Szilvi egy nagyon jó könyvében. Nem egy nagy ördöngösség, mindenből pont ugyan annyi kell bele. Minden szép és jó volt, amikor még csak lemásoltam, de aztán tegnap egy kicsit megijedtem, hogy mégiscsak több lesz a szénhidráttartalma, mint ahogy eredetileg hittem. Ezért a liszt egy részét végül dióval helyettesítettem, így egy kicsit kevesebb cukrot is kellett használnom. Először nagyon féltem tőle, milyen lesz, de az eredmény igazán fenséges lett.
Meg kell mondjam, ahhoz sem fűztem sok sikert, hogy egyáltalán lesz belőle valami, olyan sűrűre sikeredett a tészta, de aztán végül nagyon szépen feljött a sütőben, és szép egyenletes barna lett.
A torta- (jelenleg épp kuglóf-) formámat pedig csak dicsérni tudom, nagyon büszke vagyok rá.
Egyszer sütöttem egy nagyon finom narancsos-répás süteményt, kicsit arra emlékeztet az állaga, nagyon jó, hogy most eszembe jutott. :) Ez is olyan meleg tea mellett majszolgatós nyalánkság.

Hozzávalók egy 23 cm-es kuglófformához:
  • 250 g margarin
  • 250 g túró
  • 140 g xilit (70 g CH)
  • 150 g tk. tönkölybúza liszt (95,85 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (38,15 g CH)
  • 50 darált dió
  • 1 cs. sütőpor
  • 2 tojás
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 50 g mazsola (32,5 g CH)
  • rumaroma
  • 1 csipet só

Egy tálba kimérjük a liszteket, a diót, hozzáadjuk a sütőport és a reszelt citromhéjat, majd félretesszük. A mazsolát rumaromás vízbe áztatjuk.
A puha vajat először magában, majd a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a tojásokat és a csipet sót. Folyamatos keverés közben kanalanként hozzáadjuk a túrót (ha szeretnénk, előtte áttörhetjük), aztán apránként a lisztes keveréket.
A mazsolát lecsepegtetjük, és a masszába forgatjuk. Ha túl enyhének érezzük benne a citromot, nyugodtan csepegtethetünk bele a levéből is.
Jól kivajazott, lisztezett formába simítjuk és 200 fokon kb. 25-30 percig sütjük. Végezzünk tűpróbát!

Tehetünk bele a mazsola helyett, vagy mellett darabokra tört étcsokoládét is.


Így összesen 236,5 g CH-t tartalmaz, ami még mindig lehetne kevesebb, de azért már nagyon jó eredmény. :)
A forma mintája alapján 20 szeletre vágtam, amikre így fejenként 11,82 g CH jut.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...