2013. augusztus 27., kedd

Hamis brownie



Szerintem egy igazi brownie-ban mindenféleképpen kell lennie csokoládénak, én egyébként is nagyon szeretem, ha a tésztában van egy kevés akár olvasztva, akár darabolva. Az egyik régi lakótársam, Anna készített mindig hasonló receptet, mint most ez. Mindig nagyon ízlett mindenkinek, de én akkor is furcsálltam, hogy csoki nélkül készül (ezért is nevezem "hamisnak"). A névnapomra is ilyet kaptam, és mikor az unokatestvérem is megkóstolta mondta, hogy na ebben aztán van csoki rendesen, nem akármilyen gagyi. Mosolyogtam is magamban, hogy ebben bizony egyáltalán nincs.
Apa szilvalekvárt készített, amihez vettünk egy csomag fruktózt csak úgy felindulás szerűen, amikor megláttuk a boltban. Végül a lekvárhoz nem kellett semmi, mert a gyümölcs jó érett volt, de a cukrot nem lett volna szép dolog felbontatlanul hagynom. Korábban idegenkedtem tőle, magam sem tudom miért, de most hallottam róla tapasztalatot, és itt volt kéznél, úgyhogy gondoltam kipróbálom most ezt. Nem csalódtam benne, máskor is használni fogom.
Már nagyon akartam sütni valamit, de nem szerettem volna nagy bevásárlást csinálni hozzá. Most éppen azt használtam ki, hogy ehhez a sütihez nem kell csokoládé, így minden volt itthon, ami szükséges, és tudtam róla, hogy nagyon egyszerűen meglesz, így rögtönöztem egyet:

Hozzávalók egy 19x30 cm-es formához:

A tésztához:
  • 200 ml víz
  • 150 g margarin
  • 30 g holland kakaópor (9,72 g CH)
  • 200 g tk tönkölybúza liszt (127,8 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (38,15 g CH)
  • 150 g fruktóz (150 g CH)
  • 1 ek szódabikarbóna
  • 100 g natúr joghurt (4 g CH)
  • 2 tojás
  • vanília aroma
A mázhoz:
  • 100 g vaj
  • 30 g holland kakaópor (9,72 g CH)
  • 50 g fruktóz (50 g CH)
  • 50 g natúr joghurt (2 g CH)
  • vanília aroma
A tetejére:
  • 15 g kókuszreszelék (0,96 g CH)

Egy fazékban kis lángon lekezdjük melegíteni a vizet. Belekockázzuk a margarint, és hozzáadjuk a kakaóport is. Lassan kevergetve összefőzzük. Mikor már teljesen homogén lesz, lehúzzuk a tűzről és apránként belekeverjük a lisztet a cukorral és a szódabikarbónával. Jó sűrű lesz, de nem kell megijedni, mert ezután fellazítjuk a joghurttal és a tojásokkal, majd végül a vanília aromát is hozzáadjuk.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, majd a masszát egy vastagon kivajazott tepsibe, hőálló tálba öntjük. Egy kicsit megrázogatjuk, hogy egyenletesen elterüljön. 25 perc alatt készre sütjük. Tűpróbát nem tudunk végezni, mert nagyon ragadós a tészta, én a csokis sütiket többnyire illat alapján sütöm.
Rögtön készíthetjük is a mázat. A hozzávalóit kis lángon összemelegítjük és a még meleg tésztára öntjük, hogy együtt hűljenek ki. A tetejét megszórjuk kókuszreszelékkel.
Fontos, hogy csak akkor szeleteljük fel, ha kihűlt, különben szenvedhetünk vele akárhogy, nem fog szépen sikerülni.

Összesen 392,35 g CH-t tartalmaz. Csak a tészta 329,67 g-ot.
24 szeletre vágtam, így egy szeletben 16,35 g CH van. (Igen, ez is elég sokra sikeredett.)
Fruktózból napi 30 g-nál több fogyasztása nem ajánlott, ez 3-4 szelet.


Tipp: A recept nagyon jól variálható, én most csak lustaságból készítettem el így. Nem volt kedvem diót darálni, pedig a liszt felét helyettesíthetjük vele, így csökkenthetjük a CH tartalmat. Forgathatunk a csokimázba is darabolt diót, vagy süthetünk a tésztába valamilyen gyümölcsöt: meggyet, mazsolát.
Én nem készítem túl édesre, így is elég tömény a tészta, de aki szeretné, nyugodtan használjon több cukrot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...